Rabindranath Tagore Sözleri


 ''Ey güzellik
 Aşkta gör kendini
 Aynanın övgüsünü bırak.''

"Aynı dilde konuşamayacağımızı fark edince, aynı dilde susmayı seçtik. "

"Uyan, uyan!Zaman beyhude geçmesin."

"Ölüm kapını çaldığı gün ona ne ikram edeceksin?"
Rabindranath-tagore-sozleri-olum-olmek-hayat

"Yaprak sevince çiçeğe durur. Çiçek sevince meyveye."

"Ve O, senin tarafından tanınmayı bekleyerek kendi kendine kaldı. "

"Konuşma - gül yalnız
 Bunu bekliyorum. "

"Sevmeliyiz,
 ve güçlenmeli aşk içinde,
 ama sahiplenmemeliyiz sevdiğimizi:
 İnsan arzularının üzerindedir insan ruhu..."

"Sevgi sahiplenmez, özgürleştirir. Kelebeği avucunda tutmaz, uçmasına izin verir."
sevgi-sozleri-sahiplenmek-ozgurluk-ask-tagore

"İstediğin zaman ışığı söndür, senin karanlığını da tanır ve severim. "

 "Güneşi gözden kaçırdım diye ağlarsan, yıldızları da göremezsin."

"Çiçek taçyapraklarının hepsini atar ve meyveye ulaşır."

"Sen, nazikçe gülümseyen sen, yumuşakça fısılda; seni kulaklarım değil, kalbim duyar."

"Bana tutunulacak bir şey ver, Bir şey ki; Hazdan fazla devam etsin, Ve
 Istırap içinde dahi dayanabilsin  "

"Kalbim sertleşip kavrulurken üstüme merhamet sağanaklarıyla gel. Hayattan zarafet kaybolunca, bir şarkı ile gel."

"Seni evime gel demiyorum,
 Benim uçsuz bucaksız yalnızlığıma gel."

"Mutlu olmak çok basittir ; ama basit yaşamak çok zordur."
mutlu-olmak-mutluluk-basit-yasamak-tagore-sozleri

"Sevincin kapıları, acıların anahtarlarıyla açılır..."

"Kapını tüm yanlışlara kapatırsan, doğru da giremez içeri."

"Yanlış, güçlenmekle hiçbir zaman doğru hale gelmez. "

"Eğer sevgi farklılıkları kabul edemeyecekse dünyada neden farklılıklar olsun? "

''İnanma sakın doğruluğuna.
 Aşk ne biter.
 Ne tükenir...''

"Bu kargaşa, bu telaş içinde eğer açmışsam sana yüreğimin ufacık penceresini :
Bil ki var!..
Var mutlaj

"Güneş olamazsan yıldız ol, ama gökteki en parlak yıldız sen ol."

" Senin keskin bakışlarını şu an yüreğimin üzerinde hissediyorum, harmanı kaldırılmış yalnız bir tarlanın üzerindeki sabah güneşinin sessizliği gibi…”

"Mutluluğun kabullenmeyle, mutsuzluğun beklentiler ve hayatın tutturduğu yol arasındaki mesafeyle çok ilgili olduğunu öğrendim."

"Bırakırım şarkımı eğer istersen.
Kaçırırım gözlerimi yüzünden,
Yüreğini titretirse."

"Hiçbir şey açıklamadan, hayatı apaçık önüne serdim. Bu yüzden çözemiyorsun beni."

''Sakin sakin otur yüreğim, toz kaldırma. Bırak, dünya sana gelecek yolu, kendisi bulsun...”

"İnsan, hayvansal isteklerle, manevi özlemler arasında yaşayan bir sınır boyu yaratığıdır. Yalnızca doğa isteklerine göre ayarlanmış hayat ona huzur veremez."

"Doğru olmayan yol, kalabalık olsa bile ıssızdır."

 "Ölü sözcüklerin tozu üzerine asılıp kalıyor. Ruhunu sessizlikle yıka.. "

"Düşünüyorum da,
 Sanırım en büyük korkumuz olduğumuz gibi görünmek.
 Yumuşacık kalbimizin fark edilmesi,
 naif yönlerimizin keşfedilmesi,
 cesaretsizliğimizin anlaşılması,
 korkularımızın paylaşılması.
 Sanki zarar göreceğimizin en büyük işareti.
 Kabuklarımızın altında kendimizi saklamakta
 ne kadar da ustayız? "

"Gölgesinde asla oturamayacağını bilerek ağaçlar diken bir insan, en azından yaşamın anlamını çözmeye başlamıştır."

"Her yeni doğan çocuk Tanrı'nın insanlardan umudunu kesmediğini gösterir. "

"İnsan içindeki sessiz gürültüyü bastırmak için kalabalığa karışır."

"Boş zaman yoktur,boşa geçen zaman vardır. "

"Bir insanın yaşamından daha değerli bir şeyi yoksa, o insanın yaşamının da bir değeri yoktur."

"İyilik ve kötülük kavramlarını aklından çıkarma, başkalarının sözleri, eylemleri seni etkilemesin. Modern dünyanın göz alıcı yapaylıkları seni bozmasın. Yalın ve düz bir yaşam sür, zenginin sarayına da, yoksulun kulubesine de gönül rahatlığıyla, açık altınla gir."

"Dünya can çekişen yüreğin telleri üzerinde gidip gelirken, kederin müziği çalar.."

"Fikrin korkusuz olduğu ve başın dik tutulduğu yerde;
 Bilginin serbest olduğu ve dünyanın hususi duvarlarla dar bölmelere ayrılmadığı yerde;
Kelimelerin, doğruluğun derinliklerinden meydana çıktığı yerde;
 Sa'yin, kollarını kemale uzattığı yerde;
 Berrak akıl nehrinin, ölmüş adetlerin hazin çölünde yolunu kaybetmediği yerde;
 Zekânın mutamadiyen genişleyen fikir ve fiile senin tarafından sevk edildiği yerde;
 Tanrım, sen benim memleketimi, işte bu hürriyet cennetinde uyandır. "

''Kıyına yabancı olarak geldim, evinde konuk olarak kaldım, kapından dost olarak çıkıyorum, ey dünyam.''



from Söz Dünyası}

Yorumlar