Vincent Van Gogh Sözleri

"Eğer birisi gerçekten yaşamak isterse çalışmak ve cesaret etmesi gerek."

"Mutluluk... başarmanın keyfinden, yaratıcı çabanın heyecanından türetiyor."

"Elden geldiği kadar çok sevmeliyiz, çünkü asıl güç sevgidedir, çok seven adam büyük işler görür.

"Birçok şeyi çok sevmek de iyi bir şey, çünkü insana güç kazandıran budur. Çok seven kişi çok da çalışır ve çok şey başarabilir, sevgiyle yapılmış bir iş iyi yapılmıştır."

"Aşk zorluklar getirir, o doğru, fakat onun iyi tarafı, enerji verdiğidir."

"Vicdan, insanın pusulasıdır."

 "Eğer herhangi bir şeyi denemek için cesaretimiz olmasa hayatımız ne olur?"

"İnsan hayatta gerçekten aşık oldu mu, yeni bir kıta keşfetmiş gibi oluyor."

"Üç aşaması var bu işin:
1.Sevmemek ve sevilmemek
2.Sevmek ve sevilmemek(benim durumum)
3.Sevmek ve sevilmek
Bence ikinci aşama birincisinden güzeldir,üçüncüye gelince onun üstüne yoktur."

"İnsanları sevmekten daha sanatsal bir şey olmadığını düşünüyorum. "

cok-sevmek-asil-guc-sevgidir-sevgi-vincent-van-gogh-sozleri
insanlari-sevmek-vincent-van-gogh-sozleri-resimli-sevgi-sozleri

“Eğer doğayı gerçekten seviyorsanız, her yerde güzellikler bulursunuz.”

 "Resmimi hayal ediyorum ve sonra hayalimi boyuyorum."

"Birtek resim boyadığım zaman kendimi canlı hissediyorum."

"Eserlerime yüreğimi ve ruhumu harcıyorum, ve bunu yapınca aklımı kaybettim."

"İyi resim, iyi edime eşittir."

"Gene de, gözümün önünde güzel bir gelecek canlandırmaktan kendimi alamıyorum."

"Ben çoğunlukla gecenin, günden daha canlı ve daha zengince renklendirilmiş olduğunu düşünüyorum."

"Tonlar ve renkler ne büyük şeyler! Bunları hissetmeyi öğrenemeyen biri ise, gerçek yaşamından ne kadar uzakta..."

"Son derece de zor olabilir kadın, ama yaşamda da sanatta da onsuz ne yapardık."

"Ne yazık ki, birisi tecrübe kazandıkça, gençliğini kaybediyor."

"İnsan ruhunda koca bir ateş yanıyor olabilir, ama hiçbir zaman kendi kendisini ısıtamaz onunla."

"Sıkıntıdan öleceğime tutkudan ölmeyi tercih ederim."

"İnsan kimi kez korkunç umutsuzluğa ,sanki cehennemdeymiş kimi hissediyor."

"Çoğu zaman yoksulluk içindeysem de, içimde yine de bir uyum, rahat ve duru bir müzik vardır."

"Değirmen yıkılmış ama rüzgâr hâlâ esiyor..."

"Sözcüklere gerek kalmadan beni anlayacaklarını sandım..."
anlamak-sozleri-vincent-van-gogh-sozleri-aci-sozler-anlasilmak

"Normallik taşla döşenmiş bir yoldur. Yürümek için çok konforludur ancak o yolda çiçek yetişmez."

"Keşke onlar beni olduğum gibi kabul etseler."

"İnsanların benim hakkımda ne düşündükleri konusuyla uğraşamam, ileriye doğru gitmeli ve yalnız onu düşünmeliyim."

"Seçimden değil, kaderden dolayı maceracıyım."

"Mutsuzluk daima baki kalacak."

"Çok büyük zorluklarla karşılaşsanda karamsarlığa kapılma, sonunda her şey iyiye dönecektir. Ayrıca işin başında hiç kimse tam istediğini yapamaz. "

"Acı duymak gülmekten iyidir, zira acı insanın yüreğini arıtır. İnsanları diri diri gömercesine kilitleyip çevrelerinde duvarlar örenin ne olduğu bilinmez ama yine de bir takım duvarların, tel örgülerin, demir parmaklıkların varlığı hissedilir. Bütün bunlar bir kuruntu, bir hayal midir? Sanmıyorum. "

 "Kitaba karşı hemen hemen karşı konulmaz bir tutkum var; hiç durmadan okumak, öğrenmek, kendi kendimi yetiştirmek ve peynir ekmek kadar kesin bir gereksinme benim için. "

"Resimler, ressamların ruhlarından türetilen kendi hayatlarına sahiptir."

"Hem hayat bize niçin bağışlandı: bedenimiz acı içinde kıvrandığı zaman bile yüreğimizi zenginleştirelim diye değil mi?"

"Bunları bir an önce yapmak akıllıca bir şey, çünkü yaşam kısa, zaman çabuk geçiyor. İnsan bir tek konuda tam anlamıyla ustalaşırsa ve o tek konuyu çok iyi anlamışsa, fazladan daha birçok şeyi de derinden kavrayacak, anlayabilecektir. "



from Söz Dünyası}

Yorumlar