Edgar Allan Poe Sözleri

"Sevgiden daha öte bir sevgiyle sevdik birbirimizi."

"Sevdiğim her şeyi yalnız sevdim."

"Yukarıda,göklerin derinliğinde söyleşen melekler arasa ne kadar...En ateşli aşk sözleri içinde Anneden kutsal bir söz bulamazlar."

"Bir noktaya kadar mutlu olabilmek için,o noktaya kadar acı çekmiş olman gerekir."

"Bu dünya tatlı ve acı bir yerdir."

"Duyguların aşırı güçlü oluşunu delilik zannediyorsunuz."

"Güzel bir kadının ölümü dünyanın en şiirsel meselesidir."

"Eğer henüz bir şiir ruhunuzu paramparça etmediyse;henüz şiir sanatıyla karşılaşmamışsınız demektir."
edgar-allan-poe-sozleri-yalniz-sevdim

"Bu nedenle en yerinde şiirsel atmosfer,melankolidir."

"Tüm dostlar uçup gitti,uçan umutlarım gibi."

"Izdırap atmosferini ciğerlerime çektiğimi hissettim."

"Yalnızlığın kasvetini değil,huzurunu istiyorum."

"Kötü davranışlar ve uzun yıllar beni başkalarına yabancılaştırdı."

"Mazi,ayakkabımın içinde kalan bir çakıl taşıdır."

"Gerçek,kesinlik ister,tutku ise sadelik(gerçekten tutkulu olanlar beni anlayacaktır)."

"Gördüklerinin yarısına inan,duyduklarının hiçbirine."

"Tek lüksü kitaplardı."

"Bazı kitapları okurken yazarın düşüncelerine dalıp gideriz,bazılarını okurken de kendi düşüncelerimize..."

"Gerçek her zaman bir kuyunun dibinde değildir."

"İnananlar mutludur.Şüphe edenler ise bilgili."

"Mutluluk bilginin kendisinde değil,bilginin edinilmesi sürecindedir."

"Dostumuz bilge olmayacak kadar kurnaz biridir."

"Dünya'nın gördüğü en büyük başarı,önce bir hayaldi.En büyük çınar bir tohumdu,en büyük kuş bir yumurtada gizliydi."

"Edebiyat,mesleklerin en asilidir.Esasen,bir adama uygun tek iştir neredeyse."

"On oyundan dokuzunda kazanan deha değil,dikkattir.Ancak,dikkatin önemi azaldığında kazananı belirleyen faktör ise zekadır."

"En korkunç canavarlar,ruhlarımızda gizlenenlerdir."

"Ama nasıl etikte kötü iyinin bir sonucuysa,yine aynı şekilde sevinçten keder doğar.Ya geçmişte kalmış mutlulukların anısı bugünün acısıdır,ya da var olan ızdıraplar kökenlerini varolmuş olabilecek esrikliklerden alırlar."

"Ama apaçık ve hazır olanı reddedip uzaktaki ve belirsiz olanı yeğlemek insan doğasının sapkınlığının bir özelliğidir."

"Herhangi bir konuda olumlu ya da olumsuz önyargılarımız varsa,en basit gerçeklerden yaptığımız çıkarımlara bile tamamen güvenemeyiz."

"Din öncüleri ve misyonerleri,insanlığın diğer tüm sınıflarına göre çok daha fazla probleme,savaşa sebep olmuşlardır."

"Bunu okuyan sizler hâlâ okuyanların arasınasınız;ama yazan ben uzun süre önce gölgeler diyarına gittim."

"Bir düşün içinde bir düşmü bütün gördüğümüz ve göründüğümüz?"

from Söz Dünyası}

Yorumlar